Jumat, 03 Juni 2011

IMPLEMENTASI modul 1

/*
 * To change this template, choose Tools | Templates
 * and open the template in the editor.
 */

package mahasiswa;

/**
 *
 * @author kurro
 */
public class Main {

    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {
        // TODO code application logic herepublic class mahasiswa{

mhs aku = new mhs();

aku.nama="eko";

aku.npm="090411100083";

aku.belajar="Program";

aku.olahraga="sepak bola";

aku.makan="bakso";

aku.minum="Es campur";

aku.tampilkanNama();

aku.tampilkanNPM();

aku.tampilbelajar();

aku.tampilolahraga();

aku.tampilmakan();

aku.tampilminum();

mhs kamu = new mhs();

kamu.nama="kurro";

kamu.npm="090411100888";

kamu.belajar="makan";

kamu.olahraga="voli";

kamu.makan="mie ayam";

kamu.minum="Es degan";

kamu.tampilkanNama();

kamu.tampilkanNPM();

kamu.tampilbelajar();

kamu.tampilolahraga();

kamu.tampilmakan();

kamu.tampilminum();

mhs dia = new mhs();

dia.nama="fahmi";

dia.npm="090411100093";

dia.belajar="internet";

dia.olahraga="basket";

dia.makan="ayam Goreng";

dia.minum="soda";

dia.tampilkanNama();

dia.tampilkanNPM();

dia.tampilbelajar();

dia.tampilolahraga();

dia.tampilmakan();

dia.tampilminum();

}

}

class mhs{

String nama, npm, belajar, olahraga, makan, minum;

void tampilkanNama(){

System.out.println("Nama : "+nama);

}

void tampilkanNPM(){

System.out.println("NPM : "+npm);

}

void tampilbelajar(){

System.out.println("Belajar : "+belajar);

}

void tampilolahraga(){

System.out.println("Olahraga : "+olahraga);

}

void tampilmakan(){

System.out.println("Makan : "+makan);

}

void tampilminum(){

System.out.println("Minum : "+minum);

System.out.println();


    }

}

Tidak ada komentar:

Posting Komentar